news

Lindholm: Kroatian MM-rallissa kännykkä avuksi
20 April 2021
GRX-tiimin Emil Lindholm ja Mikael Korhonen starttaavat historian ensimmäiseen Kroatian MM-ralliin Toksport WRT:n sinivalkoisella Škoda Fabia R5 Evolla. Tuore sopimus käsittää ensimmäisessä vaiheessa Kroatian, Portugalin, Sardinian ja Viron MM-osakilpailut.
 
Suomalaiskaksikko aloittaa WRC3-luokassa MM-pisteiden metsästämisen ensi viikonloppuna Kroatian MM-rallissa, jossa kaksikko pääsee pitkästä aikaan ajamaan täyspitkän MM-rallin. 

- Meille MM-rallit ovat sään tai koronan takia olleet lyhennettyjä, mutta Kroatiassa pääsemme ajamaan normaalimäärän eli reilut 300 EK-kilometriä rallia. Odotan kisaa mielenkiinnolla.

- Omaa parasta lähdemme tekemään, kärkisijoista taistelemaan ja maalia kohti ajamaan. Uskon, että minulla on tässä luokassa jonkun näköinen mahdollisuus sijoittua, joten ajattelen sarjaa kokonaisuutena. Odotan itseltäni hyvää vauhtia ja järkevää ajoa ennen kaikkea, Lindholm summaa.

Toksport WRT:n ehdotuksesta Lindholm ja Korhonen kilpailevat WRC3-luokan MM-sarjassa Suomen lipun värisellä Škodalla.

- Tiimi ehdotti itse tätä, ja miksi ei? Suomen lipun värit sopivat meille aina ja ne näyttävät hyvältä.

Lindholm kertoo, että Kroatian MM-rallissa heille on autoyksilöstä lähtien kaikki uutta.

- Uusi auto, uusi tiimi, uusi ralli. Mielenkiinnolla odotan tulevaa. Olen katsellut järjestäjän toimittamia videoita tulevilta erikoiskokeilta. Pääosin kivan näköistä asfalttitiestöä ja aika paljon mutkien leikkauksia, joissa asfaltin pinta voi lähtöpaikallamme (24) olla maa-aineksesta jo aika sotkuinen. Toki se on WRC3-luokassa kaikille sama ja yhtä haastava.

WRC- ja WRC2-luokkien kuljettajat saavat etuautoryhmiltään kahteen kertaan ajetuilta erikoiskokeilta kelitietoa. WRC3-luokassa etuautojen käyttö on kielletty, joten käyttöön on otettava muut tavat.

- Vastaavat paikat pitää ennakoida nuotteihin, jotta toisella ajokerralla uskaltaa ajaa. Toki siirtymillä seuraamme WRC+ -palvelua kännykästä ja katsomme, miten edellä ajavat WRC-autot erikoiskokeista selviävät ja samalla näemme in-car-videoiden välityksellä tien kunnon. Tämä on yleinen käytäntö ja yksityiskuljettajille tärkeä työkalu. Ennen erikoiskoetta suurin osa kilpailijoista tiirailee kännyköitään ja toivoo, että kenttää riittää niin että netti pelaa, Lindholm hymyilee.

Kroatian MM-rallin keskuspaikka on Zagreb. Rallin kokonaispituus on 1 279,87 km. Reitti käsittää kaksikymmentä erikoiskoetta, joiden yhteispituus on 300,32 km. Ralli käynnistyy perjantaiaamuna 23. huhtikuuta kello 8:46 Suomen aikaa. Ensimmäisen kilpailupäivän ohjelmassa on kahdeksan erikoiskoetta, joiden yhteispituus on 99,82 km. Ralli jatkuu lauantaiaamuna klo 8:01. Ohjelmassa on kahdeksan erikoiskoetta, joiden yhteispituus on 121,92 km. Rallin päätöspäivän sunnuntain ohjelmassa on neljä erikoiskoetta (78,58 km). 

Kilpailu päättyy 14,01 km mittaiselle Power Stage-erikoiskokeelle, jolle ensimmäisen kilpailija starttaa klo 14:18 Suomen aikaa. Power Stage -erikoiskokeelta on jaossa lisäpisteitä myös WRC3-luokan kuljettajille.

about

Emil Lindholm

DRIVER

Mikael Korhonen

CO-DRIVER

Calendar -21

  • 15-16
    Jan
    Arctic Lapland Rally
    FINNISH RALLY CHAMPIONSHIP
  • 26-28
    Feb
    Arctic Rally Finland
    WRC
  • 05-06
    Mar
    SM O.K. Auto-Ralli
    FINNISH RALLY CHAMPIONSHIP
  • 22-25
    Apr
    Croatia Rally
    WRC
  • 20-23
    May
    Vodafone Rally de Portugal
    WRC
  • 28-29
    May
    Mad-Croc SM Länsirannikon Ralli
    FINNISH RALLY CHAMPIONSHIP
  • 03-06
    Jun
    Rally Italia Sardegna
    WRC
  • 18-19
    Jun
    SM Pohjanmaa Ralli
    FINNISH RALLY CHAMPIONSHIP
  • 15-18
    Jul
    Rally Estonia
    WRC
  • 13-14
    Aug
    Top Building Ralli
    FINNISH RALLY CHAMPIONSHIP
  • 25-26
    Seb
    SM KokUA 60-v Juhlaralli
    FINNISH RALLY CHAMPIONSHIP
  • 30-03
    Oct
    Rally Finland
    WRC

partners

parala

Emil Lindholm

+358 500 441 917
emil.lindholm@sebateam.fi